W dniach 4-5 grudnia 2024 roku, w ramach zbliżających się Mikołajek, wszystkie grupy z naszego przedszkola wzięły  udział w szczególnym wydarzeniu, które miało na celu nie tylko zacieśnienie więzi z tradycją, ale również edukację w zakresie bezpiecznego i odpowiedzialnego kontaktu ze zwierzętami. W spotkaniu uczestniczył Charlie, pies pełniący rolę pomocnika Świętego Mikołaja, który przybył do […]

W dniach 4-5 grudnia 2024 roku, w ramach zbliżających się Mikołajek, wszystkie grupy z naszego przedszkola wzięły  udział w szczególnym wydarzeniu, które miało na celu nie tylko zacieśnienie więzi z tradycją, ale również edukację w zakresie bezpiecznego i odpowiedzialnego kontaktu ze zwierzętami. W spotkaniu uczestniczył Charlie, pies pełniący rolę pomocnika Świętego Mikołaja, który przybył do przedszkola przebrany w świąteczny strój, co stworzyło atmosferę radosnego oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia.

 

W trakcie spotkań dzieci miały okazję do interakcji z psem oraz jego właścicielką, a także uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych, które pozwoliły im na zdobycie praktycznej wiedzy na temat zachowań w towarzystwie zwierząt. W szczególności, przedszkolaki dowiedziały się o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami, jak prawidłowo je traktować i rozpoznawać ich potrzeby. Podczas spotkania dzieci miały także możliwość poczęstowania psa smakołykami, a w ramach podziękowania za wizytę, Charlie wręczył maluchom cukierki, co stanowiło miły akcent podsumowujący spotkanie.

 

Obecność psa w środowisku przedszkolnym niesie za sobą szereg korzyści w zakresie rozwoju emocjonalnego, społecznego i motorycznego dzieci. Spotkania z psami, w tym te realizowane w ramach dogoterapii, są wykorzystywane w pracy z dziećmi, aby wspierać ich rozwój oraz kształtowanie pozytywnych postaw wobec innych istot żywych. Zajęcia te wpływają na obniżenie poziomu stresu, poprawiają nastrój dzieci oraz sprzyjają rozwojowi empatii i odpowiedzialności.

 

Przedszkolaki, uczestnicząc w spotkaniu z Charliem, miały okazję nauczyć się nie tylko, jak prawidłowo traktować zwierzęta, ale także, jak rozpoznać ich potrzeby i jak reagować w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie zarówno dla zwierzęcia, jak i dla dzieci. Dzięki tej formie edukacji, dzieci uczą się szacunku i odpowiedzialności, rozwijają wrażliwość emocjonalną, a także nabywają umiejętności, które będą mogły wykorzystać w kontaktach z innymi zwierzętami w przyszłości.

 

Spotkanie z “czworonogim” gościem stanowiło zatem nie tylko okazję do radosnej zabawy, ale również do zdobycia ważnych umiejętności, które wpływają na rozwój społeczny i emocjonalny dzieci. Była to cenną lekcja, która pomoże przedszkolakom w lepszym zrozumieniu i szanowaniu zwierząt, a także w budowaniu odpowiedzialnych postaw, które są fundamentem zdrowych relacji międzyludzkich i międzygatunkowych.

 

Tekst – mgr Gizela Stempniak

 

Pobierz Zdjęcia

 

 

Ułatwienia dostępu